Automatisk varsling av relevante stillinger eller personlig bistand i jakten på din neste jobb.

Kort om arbeidsgiver
Rakkestad kommune har ledig 50 prosent fast stilling som kommuneoverlege fra 1.1.2025.

Kommuneoverlege er kommunens medisinsfaglige rådgiver, med ansvar for samfunnsmedisinske oppgaver på administrativt nivå og fagansvar for legetjenesten i kommunen.

Organisatorisk er kommuneoverlege plassert i kommunedirektørens stab.

Kommunedirektør er kommuneoverlegens nærmeste administrative overordnede.

Rakkestad kommune søker en initiativrik og engasjert kommuneoverlege med evne til å tenke helhetlig, tverrfaglig og forebyggende.

Ansvar og oppgaver
- Medisinskfaglig rådgivning overfor den kommunale organisasjon.
- Faglig ansvar for miljørettet helsevern, smittevern og helseberedskap.
- Myndighetsoppgaver etter lov om psykisk helsevern.
- Ivaretakelse av andre oppgaver som etter lovgivning er særskilt tillagt kommuneoverlege.
- Samfunnsmedisinsk rådgivning i kommunens folkehelsearbeid og i kommunens plan- og samfunnsutvikling.
- Medvirkning i planarbeid rettet mot spesielt kommunale helsetjenester.
- Medvirke i samhandling med spesialisthelsetjenesten og kommunale helsetjenester.
- Ansvar for samarbeidsutvalget i fastlegeordningen.
- Fagansvar for fastlegeordningen og oppfølging av fastlegene.
- Overordnet ansvar kommunens oppgaver i spesialistutdanningen.
- Bistå veiledere og LIS – leger i deres utdanningsløp.
- Oppfølging av legevakten for Sarpsborg og Rakkestad kommuner.

Utdanning og kvalifikasjoner
- Offentlig godkjent lege med norsk autorisasjon.
- Fullført eller påbegynt spesialistutdanning i samfunnsmedisin eller som kan starte på slik spesialistutdanning snarlig etter ansettelse.
- Gjerne relevant lederutdanning og leder- og administrativ erfaring.
- God framstillingsevne i norsk (språkferdigheter minimum B 2) – muntlig og skriftlig.

Personlige egenskaper
- Interesse og engasjement for samfunnsmedisin.
- Gode kommunikasjonsevner.
- Analytisk og evne til å tenke helhetlig.
- Innovativ og handlekraftig.
- Gode samarbeidsegenskaper.
- Fleksibel og løsningsorientert.

Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø og gode kolleger.
- Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter.
- Lønn etter avtale.
- Tilrettelegging for spesialisering i samfunnsmedisin.
- God pensjonsordning i KLP.

Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjon
Søknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget "Søk på stilling". Søknad og CV legges inn ved å følge veiviser i systemet.
Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse og telefonnummer. Kopi av vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju og skal ikke vedlegges søknaden.
Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser. Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.

Henvendelse fra annonsører gjøres til postmottak@rakkestad.kommune.no
Automatisk varsling av relevante stillinger eller personlig bistand i jakten på din neste jobb.
Stillingskategori
Kommunal lege
Arbeidsgiver
Rakkestad kommune
Kontaktperson
Navn: Alf Thode Skog
Tittel: Kommunedirektør
Telefon: +47 94186507
E-post: alf.thode-skog@rakkestad.kommune.no
Ønsker ikke henvendelser fra rekrutterings-/bemanningsbyråer
Arbeidssted
Rakkestad kommune
Rådhusveien 8
1890 RAKKESTAD