Kort om arbeidsgiver
Kommunens sykehjem, Landmo, er et sykehjem med tre avdelinger, to langtidsavdelinger og én rehabiliteringsavdeling som også har kommunale akutte døgnplasser (KAD).
Ett av kommunens fastlegekontor med syv fastlegehjemler og én LIS1 lege er en del av bygningsmassen.
Sykehjemmet har god kompetanse, dyktige medarbeidere, og det er utarbeidet gode rutiner og prosedyrer. Det er et godt samarbeid med hjemmetjenesten, fastlegene, Tildeling og koordinering samt øvrige helse- og omsorgstjenester. Det er totalt 65 sykehjemsplasser, derav 27 langtidsplasser, 18 langtidsplasser for personer med demenssykdom/kognitiv svikt og 20 rehabiliteringsplasser samt 2 KAD plasser.
Vikariat sykehjemslege 100 % fra 01.04.2025 – 31.03.2026
Vår sykehjemslege skal ha permisjon ett år for å ta sykehusåret som en del av spesialiseringen i allmennmedisin. Kommunens sykehjem, Landmo, er et sykehjem med tre avdelinger, to langtidsavdelinger og én rehabiliteringsavdeling som også har kommunale akutte døgnplasser (KAD).
Ett av kommunens fastlegekontor med syv fastlegehjemler og én LIS1 lege er en del av bygningsmassen.
Sykehjemmet har god kompetanse, dyktige medarbeidere, og det er utarbeidet gode rutiner og prosedyrer. Det er et godt samarbeid med hjemmetjenesten, fastlegene, Tildeling og koordinering samt øvrige helse- og omsorgstjenester. Det er totalt 65 sykehjemsplasser, derav 27 langtidsplasser, 18 langtidsplasser for personer med demenssykdom/kognitiv svikt og 20 rehabiliteringsplasser samt 2 KAD plasser.
Som sykehjemslege ved Landmo har du et helhetlig faglig ansvar for medisinsk behandling av pasienter som er innskrevet på institusjonsplassene.
Stillingen er på dagtid i ukedager med 37,5 timers arbeidsuke, med mulighet for noe fleksibel arbeidstid.
Arbeidsoppgaver
- Medisinskfaglig ansvar for legetjeneste til pasienter, herunder visitter og fortløpende oppfølging av pasienter
- Deltakelse på tverrfaglige møter, og pårørendesamtaler
- Veiledning, undervisning og informasjon til pasienter, pårørende og kollegaer,
- Samarbeid/samhandling med helsepersonell i avdelingene, fastleger, helse- og omsorgstjenesten, spesialisthelsetjenesten o.a.
- Delta i fagutvikling og være pådriver for kvalitetsutvikling, inklusive implementering av prosedyrer og internundervisning
- Være en tydelig pådriver for kunnskapsbasert praksis
- Bidra til at pasientsikkerhet og kvaliteten på legetjenesten blir ivaretatt etter gjeldende lover og forskrifter og i tråd med "Forskrift om ledelse og kvalitetsforbedring i helse og omsorgstjenesten"
- Ta del i kompetanse- og tjenesteutvikling
Kvalifikasjoner
- Fullført LIS1/turnus med norsk autorisasjon som lege
- Ønskelig at søker er under spesialisering eller spesialist i allmennmedisin jf. Forskrift om kompetansekrav for leger i den kommunale helse- og omsorgstjenesten
- Erfaring innen geriatri, indremedisin eller allmennmedisin er en fordel
- Interesse og engasjement for sykehjemsmedisin
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk – minimumskrav B2 eksamen i norsk
- Politiattest må fremlegges før tiltredelse
- Søker må ha norsk arbeids- og oppholdstillatelse
Personlige egenskaper
- Du er positiv og ønsker å bidra både faglig og personlig med engasjement i et tverrfaglig miljø
- Du skaper gode relasjoner til brukere, kollegaer og samarbeidspartnere
- Du har god arbeidskapasitet, arbeidsglede og er beslutningsdyktig
- Du er strukturert, selvstendig, målrettet og fleksibel
- Personlig egnethet som lege, kollega og samarbeidspart vektlegges
Vi tilbyr
- En utfordrende og aktiv arbeidsplass med store utviklingsmuligheter
- Et godt faglig og tverrfaglig kollegium med engasjerte kollegaer i sykehjemmet og på fastlegekontoret
- Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- Lønn etter avtale
- Mulighet for deltagelse i fastlegenes smågruppevirksomhet/fagmøter 1 time hver 2. uke
For stillingen gjelder/andre opplysninger:
Det stilles krav om godkjent politiattest i henhold til bestemmelser i Helsepersonelloven.
Hovedregelen er at søkerlister ikke er unntatt offentlighet, jfr. offentleglova § 25. Dersom du ønsker at ditt navn ikke skal offentliggjøres, ber vi om din begrunnelse for dette i søknadsteksten.
Som forebyggende datasikkerhetstiltak orienterer vi om at vi aldri vil be om Bank ID informasjon på noe som helst tidspunkt i søknadsprosessen.
Vi ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.
Kontaktpersoner:
Jan Arild Brandshaug, virksomhetsleder bolig og institusjonstjenester tlf 451 99 470
Marit Solberg Halmrast, sykehjemslege, tlf 913 26 841
Toril Naustdal, kommunalsjef 24+ tlf 970 43 084